برگزاری نمایشگاه های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موجب مخابره تصویری زیبا از استان به کشور می شود/ ظرفیت بالای صنایع دستی در راستای تولید ثروت و اشتغال

استاندار یزد برگزاری نمایشگاه های حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری موجب مخابره تصویری زیبا از استان به کشور می شود، گفت:  صنایع دستی ظرفیت بی بدیلی به ویژه در راستای تولید ثروت و اشتغالزایی است و حمایت های لازم انجام خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در آیین اختتامیه  سیزدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، سومین نمایشگاه تخصصی زیلو، حصیر و دست بافته های سنتی و نخستین جشنواره پخت نان سنتی، از مجموعه میراث فرهنگی استان بواسطه برگزاری این نمایشگاه و ایجاد حال خوب در مردم قدردانی کرد و گفت: به شدت نیازمند برگزاری چنین رویدادها و نمایشگاه هایی در استان هستیم، امید است بتوانیم نمایشگاه هایی از سایر حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را برگزار کنیم.
وی برگزاری جشنواره نان سنتی را یکی از اقدامات ابتکاری برنامه ریزی شده در کنار برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی عنوان کرد و آن را مؤید جذابیت های مختلف قابل ارائه در این حوزه دانست.
استاندار یزد به استقبال بی نظیر مردم از این رویداد و تقدیر و تشکر آن ها در این راستا اشاره و اضافه کرد: غرفه داران میهمان حاضر در نمایشگاه از تمهیدات اندیشیده شده در استان در زمینه برگزاری نمایشگاه، فروش خوب محصولات و برخورد بسیار خوب مردم استان تقدیر و تشکر  و تاکید کردند که باز هم به استان یزد سفر خواهند کرد.
دکتر فاطمی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه های اینچنینی موجب مخابره تصویری زیبا از استان به کشور خواهد شد.
وی با بیان اینکه صنایع دستی، صنعتی آمیخته با هنر، هویت، فرهنگ، مهارت و اقتصاد است، اظهارداشت: باتوجه به اینکه صنایع دستی ظرفیت بی بدیلی به ویژه در راستای تولید ثروت و اشتغالزایی است و بانوان و آقایان می توانند با سرمایه گذاری بسیار کم کسب و کاری را در این حوزه راه اندازی کنند، حمایت های لازم در این زمینه انجام خواهد شد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جشنواره غذا در استان در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: پیش بینی می شود این جشنواره نیز به خوبی مورد استقبال مردم قرار گیرد.
دکتر فاطمی در ادامه فصل مشترک بسیاری از فعالین بخش صنایع دستی استان را مشکلات و دغدغه های پیرامون مکان استقرار فعالیت دانست و اظهارداشت: حمایت های لازم از فعالین این حوزه در قالب ارائه تسهیلات، ایجاد شهرک های صنایع دستی تخصصی و دیگر موارد این حوزه دنبال خواهد شد.
 استاندار یزد در پایان با بیان اینکه صنایع دستی حلقه ی مفقوده گردشگری ما است، خاطرنشان کرد: امید است این حلقه روز به روز تکمیل تر شده و قوی تر رشد کند و زمینه های شکوفایی هرچه بیشتر آن فراهم شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات