استاندار یزد:

رسانه ها صیانت از اعتماد عمومی نظام را مورد توجه قرار دهند/ پیشرفت فیزیکی 85 درصدی پروژه خط برق اسمالون_مروست/ اختصاص 35 میلیارد تومان اعتباربرای مجتمع فرهنگی مروست

استاندار با تاکید بر لزوم توجه رسانه‌ها به صیانت از سرمایه و اعتماد عمومی به نظام، گفت: رسانه های هوشمند تحلیل‌های خود را پس از دریافت اطلاعات دقیق از موضوع ارائه می‌دهند.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از فعالین حوزه رسانه شهرستان مروست به منظور بررسی مسائل و مشکلات این شهرستان و پاسخگویی مدیران به سوالات خبرنگاران برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه شهرستان های کمتر برخوردار در راس اولویت‌های استان در ۲.۵ سال گذشته بوده اند، اظهار کرد: در راستای رفع مشکلات مروست جلسات پیگیری بسیاری با حضور فرماندار، اعضای شورای شهر و مدیران شهرستان برگزار و بیش از ۲۰ سفر توسط استاندار و معاونین‌ به مروست انجام شده است.
 
مهران فاطمی با اشاره به برگزاری نشست های ویژه بررسی نهضت ملی مسکن مروست در استانداری و قریب به ۱۰ جلسه به منظور سرمایه گذاری در این شهرستان گفت: همچنین ۸ سفر پیگیری با موضوعات مروست در حوزه تامین اجتماعی صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به اخذ دستور سه وزیر برای تکمیل درمانگاه تامین اجتماعی مروست خاطرنشان کرد: در همین راستا چندین جلسه با محوریت حوزه بهداشت و درمان شهرستان مروست در استانداری تشکیل شده است.
 
استاندار یزد به انتخاب تعداد زیادی از مدیران استان از شهرستان های کمتر برخوردار اشاره و بیان کرد: از محل مسئولیت های اجتماعی در اختیار استان در پروژه ای شهرستان های کمتر برخوردار هزینه شده است.
 
وی با تاکید بر لزوم توجه رسانه‌ها به صیانت از سرمایه و اعتماد عمومی به نظام، یادآور شد: رسانه های هوشمند تحلیل‌های خود را پس از دریافت اطلاعات دقیق از موضوع ارائه می‌دهند.
 
فاطمی با بیان اینکه حجم کار وسیعی در شهرستان های کمتر برخوردار در حال انجام است، گفت: با این حال این اقدامات را کافی نمی‌دانیم و روزانه در جهت توسعه این شهرستان ها تلاش می‌کنیم.
 
وی با تاکید بر ضرورت خودداری مسئولین از ورود به موضوعات غیر تخصصی عنوان کرد: بدون تردید بالندگی شهرستان مروست، نقطه مشترک خواسته های مسئولین محلی و استانی است.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد در این نشست با اشاره به ۲۸۰ میلیارد مصوبه و تخصیص ۱۸۵ میلیارد تومان در سفر اول رئیس جمهور به استان گفت: پروژه های شاخص در حوزه کشاورزی ۳۸ میلیارد و در حوزه راه ۴۰ میلیارد بوده است.  
 
محمد جواد ابوالحسینی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه خط برق اسمالون - مروست، عنوان کرد: این پروژه های مهم، شهرستان مروست را از بن بست حوزه انرژی خارج خواهد کرد.
 
وی به اختصاص ۳۵ میلیارد تومان اعتبار برای مجتمع فرهنگی مروست در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: این پروژه از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ حدود ۴۵ درصد پیشرفت داشته که اکنون و پس از دو سال، به ۹۰ درصد پیشرفت رسیده است.  
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد تومان در راستای پروژه گازرسانی به صنایع و مناطق روستایی شهرستان مروست و همچنین پیگیری موضوعات مربوط به اراضی موقوفه آستان قدس در این شهرستان خبر داد.
 
وی مصوبات سفر دوم رییس جمهور به استان را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: همچنین از ۵۴ مصوبه سفرهای استاندار به مروست ۴۴ مصوبه با پیشرفت ۸۰ درصد انجام شده و ۱۰ مصوبه در دست پیگیری است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز با اشاره به استعفای اعضای شورای شهر مروست به دلیل وجود برخی ابهامات عنوان کرد: با حضور در شهرستان و برگزاری نشستی ۴ ساعته با اعضای شورا و بزرگان برگزار و مسائل و شبهات مورد بررسی قرار گرفت.
 
علی اکبر عزیزی در ادامه خاطرنشان کرد: پیگیری جدی موضوع اصلاح حوزه های انتخابیه و افزایش تعداد نمایندگان حوزه ۶  شهرستانی استان در دستور کار استان قرار دارد.
 
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز با بیان اینکه توجه به شهرستان های کمتر برخوردار طی ۲/۵ گذشته بی نظیر بوده است، گفت: اعتبارات مصوب و تخصیصی به شهرستان مروست در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۲ میلیارد و ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ بیش از ۵۱ میلیارد تومان بوده است.
 
وی اعتبارات پرداختی از محل عوارض ارزش افزوده به شهرستان مروست، در سال ۱۳۹۹ را ۲.۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پرداختی با انتقال پرونده های بزرگ به داخل استان در پایان سال ۱۴۰۰ به ۱۱ میلیارد، در سال ۱۴۰۱ به ۱۷ میلیارد و ۱۱ ماهه ۱۴۰۲ به ۳۱ میلیارد تومان رسیده است.
 
مجید دهقانی زاده با بیان اینکه مبلغ پرداختی از محل حقوق دولتی معادن برای شهرستان مروست در سال ۹۹ و ۱۴۰۰  برای استان صفر بوده است، تصریح کرد: این رقم با پیگیری های صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ۱۸ میلیارد تومان رسید.
 وی از مروست به عنوان یکی از اولین شهرستان هایی که سند تحولی ۲۰ ساله برای آن در دستور کار قرار گرفته نام برد و اظهار داشت: اجرای پروژه های ضروری و اولویت دار شهرستان های کمتر برخوردار مصوب و اجرایی می‌شود در حالی که در دیگر شهرستان ها سیاست بر تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان نیز از افتتاح زمین چمن طبیعی، مجموعه استخر، چمن مصنوعی کرخنگان و عملیات حصار کشی و نورپردازی زمین چمن مصنوعی چنار ناز شهرستان مروست تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
 
زهیر حاجی حسینی اضافه کرد: استخر شهرستان مروست پس از گذشت ۱۶ سال از آغاز عملیات آن ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که از ابتدای دولت تاکنون با اختصاص ۱۳ میلیارد تومان اعتبار بیش از ۹۵ درصد پیشرفت داشته است.
 
معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) یزد نیز با بیان اینکه با پیگیری‌های جدی استان، شبکه بهداشت و درمان مروست دارای ساختار مستقل شده است، اظهار کرد: اکنون شاهد حضور منظم و پررنگ پزشکان متخصص در شهرستان مروست هستیم.
 
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان مروست گفت: در حال حاضر بیمارستان مروست ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دانشگاه علوم پزشکی در مرحله تجهیز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
 
مدیر کل امور سرمایه گذاری استانداری یزد در این نشست با بیان اینکه در حوزه تسهیلات تکلیفی و تبصره ای، هیچ محدودیتی برای پروژه های شهرستان مروست در نظر گرفته نمی‌شود، گفت: در سفر رییس جمهور، برای اولین بار ۳ مجوز تکمیل زنجیره فولاد برای معدن اسمالون صادر شد.
 
وی با اشاره به راه اندازی اولین شهرک گلخانه ای با سقف تولید کننده برق خورشیدی کشور در مروست عنوان کرد: بیش از ۳۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی استان به مروست و با تمرکز در حوزه نساجی پرداخت شد‌ه است.
محمودی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: پروژه راکد کربن فعال، به دلیل نبود دانش فنی بهره برداری نشده است و پیگیر این موضوع بوده ایم.
 
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان یزد نیز با اشاره به عدم استقبال شهروندان مروستی از پروژه اقدام ملی مسکن، گفت: از بین بیش از ۶۰۰ نفر ثبت نام کننده در پروژه نهضت ملی مسکن ۱۷۳ مورد واریز وجه صورت گرفته است.
 
وی از راه‌اندازی دفتر بنیاد مسکن شهرستان مروست در آینده نزدیک خبر داد و افزود: بیش از ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار در راستای مرمت و بازسازی پل چنار ناز پس از تخریب در سیل اختصاص داده شد.
 
نادریان زاده با اشاره به واگذاری ۶۰۰ قطعه زمین مسکونی روستایی در ترکان و هرابرجان شهرستان مروست تصریح کرد: همچنین ۵۰ هزار متر مربع آسفالت معابر روستایی در این شهرستان انجام شد.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه مجموع قراردادهای شهرستان خاتم در سال‌های ۹۹ و ۹۸ حدود ۱۳ میلیارد تومان بوده است، گفت: در سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تنها برای شهرستان مروست ۱۵۰ میلیارد قرارداد نگهداری راه ها منعقد شده که تا ۲۱۰ میلیارد افزایش خواهد داشت.
 
رستگاری، از راه‌اندازی ساختمان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در شهرستان مروست تا شش ماه آینده خبر داد و اضافه کرد: انعقاد قرارداد ۱۲۰ میلیارد تومانی برای روکش آسفالت راه های شهرستان مروست در دستور کار قرار گرفت.
 
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در این نشست با اشاره به افزایش ۱۵ برابری اعتبارات حوزه کشاورزی شهرستان مروست نسبت به قبل از دولت سیزدهم گفت: امهال وام های کشاورزی مورد نیاز استان ۲ هزار میلیارد تومان بود که از سهم ۱۰۰ میلیاردی یزد ۱۵ میلیارد به شهرستان مروست تخصیص داده شد.
 
وی با بیان اینکه ۹ مصوبه سفر رییس جمهور به استان به میزان ۲۰ میلیارد تومان به شهرستان مروست اختصاص پیدا کرده است، عنوان کرد: خوشبختانه تاکنون ۱۰ میلیارد تومان در این زمینه تخصیص و هزینه شده است.
 محمد علی حاتمی زاده با اشاره به خرید ۹۰۰ تن گندم مازاد مصرف از کشاورزان تصریح کرد: بزرگترین واحد تولید کننده گوشت بوقلمون در استان یزد با ظرفیت تولید ۵۰۰ تن گوشت بوقلمون در شهرستان مروست قرار دارد.
 مدیر کل نوسازی مدارس استان نیز با اشاره به اختصاص بیش از ۲۵ میلیارد تومان  به نوسازی ۲ مدرسه در شهرستان مروست گفت: طی سال گذشته  ۴ مدرسه، یک سالن ورزشی و ۲ مجموعه چمن مصنوعی در این شهرستان افتتاح شده است.
مدیر کل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد نیز با بیان اینکه از سال ۷۲ تاکنون هیچگونه تغییر مرزی نداشته ایم، اظهار داشت: برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی قویا تکذیب می‌شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات