آغاز اجرای طرح سامان خانواده در استان یزد/ استاندار یزد:

هم افزایی همه دستگاه های در اجرای طرح سامان خانواده ضروری است/ با اجرای صحیح این طرح شاهد افزایش شاخص ازدواج و اُفت شاخص طلاق خواهیم بود

استاندار یزد گفت: با اجرای صحیح و هماهنگ طرح سامان خانواده، شاهد افزایش شاخص ازدواج و فرزند آوری و اُفت شاخص طلاق استان خواهیم بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای اداری استان یزد به ریاست استاندار و با دستور کار آغاز اجرای طرح نهضت فراگیر اقدام و عمل در حوزه خانواده با شعار همسان سازی ادبیات، روان سازی عملیات و شبکه سازی(طرح سامان خانواده) برگزار شد.
وی در این نشست ضمن قدردانی از افراد دخیل در تدوین طرح سامان خانواده  گفت: این طرحِ کارشناسی، دارای مدل عملیاتی و برخوردار از شاخص ها و استانداردهای لازم، ما حصل قریب به هشت سال مطالعه و هم اندیشی افراد نخبه و صاحب نظر در این حوزه است.
وی طرح سامانه خانواده را یکی از برنامه های ذیل محور فرهنگ برنامه تحولی استان دانست و افزود: برنامه های تحولی استان، اُمهات برنامه های استان هستند و همه دستگاه های استان موظف به تسریع در اجرای این برنامه ها و پیشبرد آن ها به بهترین شکل ممکن هستند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان عملکرد دستگاه ها در خصوص برنامه تحولی استان را به صورت سه ماهه ارزیابی خواهد کرد و در صورت مشاهده عملکرد نامطلوب دستگاهی در چارچوب وظایف تعریف شده برای آن، به مدیر دستگاه کارت زرد داده می شود.
دکتر فاطمی با بیان اینکه کارت زرد به منزله تذکر به مدیر و دستگاه و ارائه فرصت سه ماهه جهت جبران عقب ماندگی ایجاد شده است، افزود: در صورتیکه دستگاه در فرصت ارائه شده عقب ماندگی ایجاد شده را جبران نکند، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در نامه ای عملکرد نامناسب را گزارش می دهد و متعاقب آن مدیر و معاونین دستگاه مربوطه بدون هیچ تعارفی عزل می شود.
وی در ادامه با تاکید بر هم افزایی همه دستگاه های استان در اجرای طرح سامان خانواده و لزوم هزینه اعتبارات حوزه خانواده و جمعیت هر دستگاه در این راستا، افزود: این مهم به منزله مصوبه شورای اداری و شورای برنامه ریزی و توسعه استان است و دستگاه های اهمال کار در این زمینه، به دیوان محاسبات معرفی خواهند شد.
استاندار یزد اظهارداشت: امید است با اجرای هرچه بهتر و هماهنگ تر این طرح، شاهد افزایش شاخص ازدواج و فرزند آوری و اُفت شاخص طلاق استان در افق سه یا چهار ساله باشیم.
دکتر فاطمی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) بر فرزندآوری و جوان سازی جمعیت، خاطرنشان کرد: تبعیت از امر ولی و امام جامعه بر ما یک تکلیف شرعی و قانونی است لذا مفاد طرح سامان خانواده باید استخراج و به عنوان استان الگو، اقدامات و برنامه های لازم را انجام دهیم.
وی در پایان از پیگیری و تصویب مصوبات مربوطه به مسائل این حوزه در قالب شوراهای تخصصی هر حوزه، استفاده از ظرفیت های موجود در استان جهت تحقق اهداف و برنامه های طرح سامان خانواده و ارزیابی دستگاه به دستگاه فعالیت های مربوط این حوزه و اعمال سیستم تشویق و تنبیه براساس عملکرد هر دستگاه در این حوزه، خبرداد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات