آیین تکریم و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق برگزار شد.

در مراسمی از زحمات 18 ماهه احسان توکلی سرپرست سابق اداره ورزش و جوانان بافق تکریم و سمیه ایزدیان به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ آیین تکریم و معارفه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد و جمعی از روسا و دبیران هیات های ورزشی بافق برگزار شد.

 

امام جمعه بافق: ورزش به نوعی مقدمه و شرط تاثیر گذاری عبادت است

حجت الاسلام و المسلمین سیدعباس حسینی امام جمعه شهرستان بافق در این برنامه، ورزش را ارزش دینی معرفی کرد و بیان داشت: ما کمتر به ورزش از بعد دینی نگاه کردیم همچنانی که در دعای کمیل برای ورزش دعا می کنیم و می خوانیم « اللهم قو علی‌ خدمتک جوارحی» یعنی خدایا کمکم کن اعضا و جوارح من در مسیر بندگی تو قوی شود؛ پس تا این بدن ورزش نکند قوی نمی شود.

وی با اشاره به سخن رسول خدا (ص) که فرمودند: "خدای تو به گردن تو حقی دارد و بدن تو حقی بر تو دارد" ارزش معنوی ورزش را چنین مطرح کرد و گفت: زمانی ما می توانیم حق بندگی خدا را ادا کنیم که بدن و جسمی سالم و قوی داشته باشیم لذا ورزش به نوعی مقدمه و شرط تاثیر گذاری عبادت است.

امام جمعه بافق افزود: ورزش جسم ما را سالم نگه می دارد، وقتی که جسم سالم و شاداب شد روح سالم می ماند در غیر اینصورت با بدن خسته و روح آلوده، عبادت و بندگی تاثیرگذار نخواهد شد.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: ورزش کردن به صورت روزانه باعث می شود علاوه بر سالم ماندن جسم به اهداف زندگی خود برسیم، بزرگان ما برای سلامتی جسم و بدن خود وقت می گذارند و ورزش را در برنامه زندگی خود دارند.

وی تاکید کرد: امیدوارم در سال جدید برای ورزش شهرستان و رشته های مختلف با برنامه ریزی صحیح و عزم جدی یک اتفاق خوبی شکل بگیرد تا شاهد پویایی بیش از پیش ورزش شهرستان در تمام زمینه ها باشیم.

امام جمعه بافق بهره گیری از تجربیات توکلی سرپرست سابق اداره ورزش بافق را مورد خطاب قرار داد و گفت: استفاده از تجربیات هیات های ورزشی و بهره گیری از مشارکت مردم بویژه ورزشکاران باسابقه در امر ورزش می تواند بازوی کمکی برای رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان بافق باشد.

 

فرماندار بافق: اداره کل ورزش و جوانان استان یزد تعهدات خود در قبال ورزش شهرستان بافق را انجام دهد

ابوالقاسم دهقان فرماندار بافق نیز تقدیر و تشکر از خدمات و زحمات 18 ماهه سرپرست سابق اداره ورزش و جوانان بافق، با توجه به برخی دغدغه های رؤسای هیئت های ورزشی و باشگاه ها و ورزشکاران بافقی گفت: یک سری انتظارات و توقعات جدی و منطقی در ورزش شهرستان وجود دارد که می بایست از سوی مسئولین ذیربط به آن توجه شود، و افزایش انگیزه و امید و پویایی ورزش کاران و ورزش دوستان بویژه جوانان را موجب گردد.

دهقان گفت: ورزشکاران بافق در رشته های مختلف هندبال، کاراته، بدنسازی، موتورسواری، شطرنج، تیراندازی با کمان بویژه ورزش باستانی سرآمد استانی و بلکه کشوری هستند.موفقیت و کسب مدال های مختلف ورزشکاران بافقی افتخارات ماندگاری را در تاریخ ورزش به ثبت رسانده است.علاقمندان و ورزشکاران بافق از انگیزه و اعتماد به نفس بالایی برخوردارند و همین امر مسئولیت مدیران ورزش شهرستان، استان و کشور در توجه ویژه به خواسته های آنها را سنگین تر می کند.

وی ضمن قدردانی از زحمات سرپرست سابق اداره ورزش و جوانان شهرستان از سرپرست جدید پیگیری جذب اعتبار و بودجه هیئت های ورزشی و نیز دو ‌موضوع  مورد مطالبه جدی ورزشکاران اسب سواری و موتور سواری شهرستان خواستار شد و تاکید کرد: همه عزیزان مسئول و بویژه مسئولان ورزش استان باید برای پروژه های نیمه تمام ورزش شهرستان برنامه و مسیری هدفدار داشته باشند تا بزودی شاهد بهره برداری آنها باشیم و مورد استفاده جامعه ورزشی قرار گیرد .

فرماندار بافق یکی از دغدغه های هیئت موتوری سواری شهرستان را بیان کرد و گفت: برای ایجاد پیست موتور سواری در شهرستان بافق باید متولی امر مشخص شود، اداره ورزش و جوانان باید باید به عنوان متولی پیست مورد نیاز را آماده و در اختیار هیئت موتورسواری بگذارد، در این راستا نیز هر مساعدتی از سوی فرمانداری و سایر ادارات لازم باشد دریغ نخواهد شد.

دهقان یکی دیگر از دغدغه ورزشکاران شهرستان به ویژه تیم هایی که شایسته حضور در مسابقات ملی و استانی هستند را تامین مالی تیم ها عنوان کرد و افزود: شهرستان بافق نخبگان ورزشی متعددی در رشته های مختلف پرورش داده و دارد، لذا باید ورزشکاران و تیم های ورزشی را برای اعزام به مسابقات ملی و استانی در زمینه های گوناگون مساعدت کرد، داشتن برنامه منسجم لازمه این امر است.

وی با تاکید براینکه اداره کل ورزش و جوانان استان می بایست با توجه به اعتبارات و بودجه یک سری تعهدات در قبال ورزش شهرستان بافق انجام دهد، گفت: مدیران ذیربط باید پاسخگوی  مسائل ورزش شهرستان بافق بوده و نسبت به اختصاص اعتبارات و تسهیلات ورزشی به باشگاه ها و هیئت های ورزشی توجه ویژه ای معمول دارند.

رئیس شورای ورزش شهرستان بافق در پایان اظهار امیدواری کرد انشاء‌الله با همت و همراهی همگان شاهد موفقیت های بیش از پیش ورزشکاران پر افتخار بافق در سال ۱۴۰۳ باشیم.

 

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد: شهرستان بافق در زمینه ورزش در استان سرآمد می باشد

احمد هاشمی، معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه شهرستان بافق یکی از دو شهرستان و قطب ورزشی استان برشمرد و گفت: شهرستان بافق در زمینه ورزش در استان سرآمد می باشد و این مدیون همت ورزشکاران بافقی، هیات های ورزشی و باشگاه ورزشی آهن است.

هاشمی یکی از این رشته های سرآمد را ورزش زورخانه ای و پهلوانی شهرستان بافق عنوان کرد و افزود: هنرنمایی باستانی کاران شهرستان بافق در مسابقات بین المللی به تایید و تحسین مقام معظم رهبری رسیده است.

وی تصریح کرد: شهرستان بافق در سایر رشته ها از جمله هندبال، تیراندازی باکمان و ... در سطح ملی و استانی سرآمد است و ظرفیت های خوبی برای رشد و تعالی دارد لذا باید نگاه ویژه ای به ورزش این شهرستان شود که حمایت هایی هم انجام شده است.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در پایان ضمن تکریم و تقدیر از خدمات و نقش سرپرست سابق اداره ورزش بافق در اعتلا و پیشرفت ورزش شهرستان، برای سربلندی رئیس جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان آرزو موفقیت کرد و خواستار حمایت مسئولان و هیئت های ورزشی شهرستان از وی شد.

در پایان از زحمات 18 ماهه احسان توکلی سرپرست سابق اداره ورزش و جوانان بافق تکریم و تقدیر شد و سمیه ایزدیان به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.