مراسم بزرگداشت شهدای کنسولگری ایران در سوریه و شهدای امنیت در راسک در مصلی آیت الله اعرافی با حضور مسئولین و اقشار مختلف مردم برگزار شد . 
حجت الاسلام حسین عزیز نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج میبد با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کنسولگری ایران درسوریه و شهدای امنیت در راسک گفت : امروز یکی از نسخه هایی که دشمن برای جوان و جامعه ما پیچیده است راحت طلبی و سلب روحیه مبارزه و جهاد و سلحشوری از آنهاست.
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج میبد افزود : اما اسلام نسخه دیگری دارد و به ما دستور صبر و استقاومت،  مقاومت و ایستادگی دربرابر دشمنان را می دهد و می گوید نه ظلم کنید و نه زیربار ظلم بروید .
وی با بیان اینکه یکی از برجسته ترین ویژه جبهه حق و سیدالشهدا و جبهه قرآنی این است که اهل مبارزه و جهاد بودند اظهار داشت : الگوی این جهاد، جهاد نظامی است که از ابتدای خلقت تمام کسانی که درراه جبهه حق به شهادت رسیده اند و از شهدای بدر تا خیبر ،  جمل تا صفین ، نهروان تا کسانی که دررکاب امام حسن و امام حسین در کربلا به شهادت رسیده اند و از قیام میرزاکوچک خان جنگلی تا قیام دلیران تنگستان درجنوب ، از مبارزه با پهلوی تا هشت سال دفاع مقدس ،  مدافعین حرم و امنیت و مرزبانی تا شهدای هسته ایی و شهدای مظلوم راسک و کنسولگری دمشق همه از مصادیق جهاد نظامی هستند. 
حجت الاسلام عزیز شهادت در راه خدا را آرزوی بزرگان و اولیای الهی خواند و گفت :  امنیت و اقتدار ، عزت و سربلندی ، اقتدار نظامی و موشکی و  پیروزی اخیر رزمندگان اسلام به برکت خون شهداست و ما از سپاه و نیروهای مسلح و مرزبانان به خاطر ایجاد امنیت ،  پیروزی رزمندگان درهشت سال دفاع مقدس، منکوب شدن جبهه ضد انقلاب دردوران های انقلاب، دستگیری ملوان های امریکایی ، ساقط کردن پهپاد 200 میلیون دلاری امریکا ، ریزگردهای که در دورانی به سایت های هسته ایی ما نزدیک شدند ممنون هستیم .
وی افزود : ما  از رزمندگان به خاطر انتقام خون شهریاری ها،  فخری زاده ها،  خدایی ها و انتظاریان ها ممنونیم و اگر امروز مسئولین ما می توانند با اقتدار بگویند اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند و دست به ماجراجویی بزند دیگر رژیمی به نام اسرائیل روی کروه زمین باقی نمی ماند به اعتبار خون شهداست.